Outsourcing – Interim kvalitetsmedarbejder

Ved sådanne opgaver tilbyder QMS-Consult at supportere virksomheden i det daglige. Herved får virksomheden mulighed for at kunne trække på en medarbejder i QMS-Consult, der får godt kendskab til virksomheden, og som kan fungere som lejlighedsvis kvalitetschef eller en ekstra ressource i kvalitetsarbejdet.
En del virksomheder har opbygget ledelsessystemer efter f.eks. BRC, IFS, FSSC 22000, ISO 22000, ISO 9001 eller GMP+. Der bruges en del ressourcer på at vedligeholde systemerne, hvilket kan være for omfangsrigt for mange virksomheder, især de mindre virksomheder. Andre virksomheder mangler konkret sparring på ledelsesevalueringen eller den interne audit, hvorfor det kan være formålstjenligt at få tilført noget viden på disse områder ad hoc, f.eks. ved at QMS-Consult står som ansvarlig for gennemførelse af de interne audits.
Et outsourcingforløb strækker sig over et længere forløb. Ved behov for outsourcing udarbejder QMS-Consult en konkret kontrakt, der beskriver, hvilke opgaver QMS-Consult skal varetage i virksomheden, og opgaven vil blive faktureret efter en på forhånd fastlagt pris.
Ved at outsource kvalitetsaktiviteter til QMS-Consult opnås bl.a.
- Effektiv gennemførelse af det outsourcede område med minimalt ressourceforbrug
- Altid opdateret viden vedr. fødevare- og fodersikkerhed, kvalitetsledelse, herunder lovgivning og standarder
- Uafhængighed af personalerokeringer på området
- Minimum af personaleadministration på det outsourcede område
[cta id=”2643″ vid=”0″]