Chicago, IL, 18. oktober 2021 – Mérieux NutriSciences, en fremtrædende tjenesteudbyder til fødevaresektoren i hele verden, har vedtaget et nyt logo og en ny brandidentitet, der fremhæver følgende mission:
BETTER FOOD. BETTER HEALTH. BETTER WORLD.
Mérieux NutriSciences tager handling. Koncernen står over for de dybtgående forandringer, som vores verden oplever i dag, og videreudvikler praktiske og innovative løsninger, der bidrager til at gøre fødevaresystemerne mere sikre, sundere og mere bæredygtige.
Virksomhedens formål er fokuseret på at forbedre fødevareprodukter og søge efter effektive løsninger på nuværende og fremtidige problemer i hele forsyningskæden: fra analytisk mikrobiologi og kemitjenester til rådgivning, revisioner, uddannelse, støtte til mærkning og lovgivning, sensoriske undersøgelser og meget mere. Mérieux NutriSciences driver sin forskning yderligere fremad og stræber ikke kun efter at tilbyde analytiske resultater, men også efter at udvikle skræddersyede løsninger og en problemfri oplevelse for sine kunder, så de kan imødekomme deres mest udfordrende behov i hele fødevarerværdikæden.
For at støtte denne udvikling har virksomheden besluttet at omdefinere sit brand for at matche sin innovative og ambitiøse strategi, der fokuserer på at samarbejde om at skabe en bedre fremtid gennem fødevaresikkerhed, kvalitet og bæredygtighed. Dette kommer til udtryk i virksomhedens nye logo, som introducerer farven grøn i form af et blad, hvilket understreger virksomhedens engagement i fødevarers bæredygtighed. Den lyseblå cirkel symboliserer planeten, og dermed vores fremtid.
Mérieux NutriSciences har altid sat mennesket i centrum, og derfor er det menneskelige element fortsat et centralt aspekt i deres logo. Ved at kombinere både den grønne bladform og den blå cirkel repræsenterer logoet en forenklet menneskelig form med en udstrakt arm, hvorved deres centrale fokusområder forenes i ét billede: Mennesker, videnskab, innovation, fødevarer, bæredygtighed og vores planet.
Kernen i Mérieux NutriSciences’ formål og mission er udtrykt i deres nye slogan:
BETTER FOOD – Food is their DNA, i lyset af deres stærke og anerkendte ekspertise inden for fødevaresikkerhed og kvalitet siden Dr. John H. Silliker grundlagde virksomheden i 1967. Hans nysgerrighed og pionerånd styrer stadig virksomhedens innovationsdrevne tilgang i dag.
BETTER HEALTH – Et fuldt engagement i forbrugernes sundhed, inspireret af sammensmeltningen af Dr. Sillikers vision og Mérieux-familiens engagement i at forbedre folkesundheden gennem en global og tværfaglig tilgang.
BETTER WORLD – Virksomheden tager sin mission og ekspertise videre for at udvikle bæredygtighedsløsninger til støtte for transformationen af fødevareindustrien og de nye udfordringer, den står over for.
For at muliggøre denne strategi vil Mérieux NutriSciences udnytte sin eksisterende ekspertise og vælge en blanding af organiske investeringer og M&A-muligheder for at udvide dækningen af nøglemarkeder og styrke strategiske kapaciteter. Virksomheden vil forbedre sin go-to-market (tilbud, tjenester, kommerciel og kundeekspertise) og sin operationelle ekspertise for at yde bedre service til sine kunder.
Nicolas Cartier, administrerende direktør for Mérieux Nutri-Sciences, udtaler: “Hos Mérieux NutriSciences er vi en servicevirksomhed og stræber derfor efter at etablere troværdige relationer med vores kunder. Vi bidrager til at sikre, at deres prioriteter og processer på dette meget strategiske område for planeten, nemlig fødevarer, bliver opfyldt. Denne rebranding viser vores engagement i teknisk fremskridt inden for innovation inden for fødevarevidenskab og ernæring, samtidig med at vi aldrig går på kompromis med kvalitet, etik og menneskelig fokus, værdier, der er kernen i vores forretningsmetoder.”
Om Mérieux NutriSciences:
Hos Mérieux NutriSciences udnytter vi over 50 års videnskabelig og iværksættermæssig ekspertise til at opfylde fødevareindustriens behov. Dagens globale udfordringer ændrer den måde, hvorpå fødevarer produceres, markedsføres og forbruges, og derfor ved vi, at vores kunder har brug for mere end pålidelige analyseresultater; de har brug for praktiske og innovative løsninger, der bidrager til at gøre fødevaresystemerne mere sikre, sundere og mere bæredygtige.
Fra vores oprindelige ekspertise inden for mikrobiologi og rådgivning har vi udvidet vores videnskabelige specialer til kemi, uddannelse, certificering, forskning, mærkning og sensorik for at kunne tilbyde en komplet pakke af tjenester, der opfylder vores kunders behov.
I dag tilbyder vi omfattende løsninger til støtte for vores kunder, fra produktudvikling til markedsegnethed, samtidig med at vi bidrager til forbrugernes sundhed verden over.
Vi er til stede over hele verden og er mere end 100 akkrediterede laboratorier og et team på over 8.000 engagerede medarbejdere.
Vi tror fuldt og fast på, at vi sammen kan skabe løsninger til at tilbyde vores planet:
BETTER FOOD. BETTER HEALTH. BETTER WORLD.